Google AdWords Keyword Insertion
Google AdWords biedt de mogelijkheid het gebruikte zoekwoord/keyword van de gebruiker automatisch over te nemen in de titel, beschrijving en/of zichtbare URL van de AdWords advertentie. Dit wordt ‘Keyword Insertion’ genoemd.
Keyword Insertion maakt gebruik van de volgende functie in de AdWords advertentie:
{Keyword:backup_keyword}
Als ‘backup_keyword’ geef je een alternatief zoekwoord of zoekwoorden op. Wanneer de gebruiker namelijk een te lang zoekwoord gebruikt en deze niet meer in de advertentietekst past, wordt er gebruik gemaakt van het ingevulde backup keyword.
Het overgenomen keyword in de advertentietekst kan variëren in hoofdletters en kleine letters. Dat is afhankelijk van hoe de Keyword Insertion functie is opgezet:
– Keyword
– keyword
– KeyWord
– KEYWORD
Keyword Insertion voordeel
Het grote voordeel van het gebruik van Keyword Insertion is dat Google het keyword vetgedrukt laat zien als het in de advertentietekst wordt overgenomen. Hierdoor valt de Google AdWords advertentie meer op en is de advertentietekst relevanter wat zal leiden tot een hogere ‘Click Through Rate’ (CTR) en ‘Quality Score’ (QS). Uiteindelijk betaal je dan een lagere ‘Cost Per Click’ (CPC).
Het is echter niet altijd het geval dat de CTR en de QS verbeteren door middel van Keyword Insertion. Test daarom altijd met verschillende advertentieteksten en Keyword Insertions en analyseer de resultaten. Pas dan kan er een onderbouwde conclusie worden getrokken.
Klik hier voor meer Google AdWords Insertion Tags.
Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.