Ook grote bedrijven maken usability fouten…
Of ze het bewust zo hebben vormgegeven weet ik niet, maar ik kon het in ieder geval niet laten er een artikel aan te wijden. Ook wil ik met dit artikel aantonen dat zelfs grote bedrijven niet altijd nadenken over de usability van hun website, landingspagina of actiepagina.
Ik, en waarschijnlijk velen met mij, ergerde me dood aan de usability van de actiepagina van Canon.
Een tijdje terug heb ik een Canon EOS 600D spiegelreflexcamera aangeschaft. Ik moet Canon alle credits geven wat betreft het product en de usability ervan. Werkelijk fantastisch. Ook kreeg ik als verrassing de mogelijkheid om € 50,- terug te claimen bij Canon. Ik diende hiervoor een formulier in te vullen op de volgende actiepagina van Canon: Canon EOS Cashback.
Ik ‘land’ op de Canon EOS Cashback pagina en zie het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik in hemelsnaam mijn EOS actiemodel kan registreren!!!???
Ok… hier dus…, erg logisch:
Waarom geen duidelijke call-to-action button met de tekst: ‘Registreer hier’?
Wellicht dat Canon het opzettelijk zo ingewikkeld heeft gemaakt en zo flink wat minder ‘Cashbacks’ hoeft uit te delen, maar daar ga ik niet vanuit. Ik denk eerder dat men niet lang heeft stilgestaan bij de usability van deze pagina en dat is een veelvoorkomend probleem. Ook bij grote bedrijven dus…
Leer ervan!
Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.